extra εργαλεία & υλικό
 

Η e-Noesis στην 11η Διεθνή μαθηματική εβδομάδα.

Η e-Noesis συμμετείχε στην 11η Διεθνή μαθηματική εβδομάδα που έλαβε μέρος τη 2η μέρα στον νομό Πιερίας και διοργανώνεται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρία

 

Το θέμα της εισήγησης ήταν “Η διδασκαλία των μαθηματικών στη ψηφιακή εποχή”

 

Σκοπός ήταν να παρουσιάσουμε έναν εναλλακτικό τρόπο στην διδασκαλία των μαθηματικών, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία.

Παρακάτω περιγράφουμε με λίγα λόγια τα όσα περιλάμβανε η εισήγηση..

Θέλεις να δεις πως λειτουργεί στην πράξη;

Η ιδέα

 

Η ιδέα της ψηφιακής πλατφόρμας e-Νoesis ξεκίνησε από μια μικρή ομάδα μαθηματικών, designer και marketer που οραματίστηκαν τη δημιουργία ενός online ψηφιακού κέντρου διδασκαλίας Μαθηματικών.

 

Η αρχική σκέψη μας οργανώθηκε γύρω από την κατασκευή μιας πλατφόρμας που θα παρέχει ζωντανά (live) online μαθήματα-ενότητες που αφορούν αποκλειστικά τα μαθηματικά Γυμνασίου-Λυκείου.

Υλοποίηση

Έτσι, σε σύντομο χρονικό διάστημα υλοποιήσαμε την ιδέα μας για την ψηφιακή πλατφόρμα που συνεχώς εμπλουτίζεται με βιντεομαθήματα και διαδραστικά τεστ.

Βιντεομάθημα

Στόχος της υπηρεσίας μας είναι να  βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν βασικές μαθηματικές έννοιες, να οργανώσουν τη μελέτης τους και  να έχουν εύκολη πρόσβαση στα προγραμματισμένα live μαθήματά μας και στο ψηφιακό υλικό. Σκεφτήκαμε ότι για τη διεξαγωγή του μαθήματος τα παιδιά θα μπορούν να λαμβάνουν έναν κωδικό, ο οποίος θα τους επιτρέπει την είσοδό τους στην ψηφιακή τάξη και από εκεί και έπειτα θα πραγματοποιείται το προγραμματισμένο live μάθημα.

Για τον σκοπό αυτό δημιουργήσαμε το στούντιο της e-Noesis, ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος που προσφέρει ηχομόνωση και υψηλής ποιότητας ήχο στα ηχογραφημένα βιντεομαθήματα και τα live μαθήματα.

Ως προς το ψηφιακό υλικό οι μαθητές θα μπορούν να έχουν 24ωρη πρόσβαση.

Διδακτική προσέγγιση

Γνωρίζοντας πως τα μαθηματικά είναι μάθημα που συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη νιώθουμε υποχρεωμένοι να δώσουμε μεγάλη βαρύτητα και στο θεωρητικό κομμάτι του μαθήματος εκτός του πρακτικού.Για να μπορέσει λοιπόν ο μαθητής να κατανοήσει τη θεωρία και όχι να την αποστηθίσει πρέπει να μάθει να μελετάει και να σκέφτεται και όχι απλά να διαβάζει. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην λέξη διάβασμα και μελέτη. Η μελέτη είναι η ουσία αυτού του μαθήματος. Μόνο αν μελετήσεις τα μαθηματικά μπορείς να τα καταλάβεις

Στο πλαίσιο λοιπόν της εκδήλωσης για την 11η μαθηματική εβδομάδα, παρουσιάσαμε στους παρευρισκόμενους συγκεκριμένες παραγράφους-ενότητες του σχολικού βιβλίου και αναδείξαμε πώς μπορούμε να κάνουμε έτσι τη διδασκαλία ώστε οι μαθητές να δείξουν ενδιαφέρον γι’ αυτές τις ενότητες.

Ο λόγος που δίνουμε βάση σε όλο αυτό είναι γιατί παρατηρούμε ότι οι μαθητές δεν μπορούν να κατανοήσουν τη σημασία των εννοιών που περιέχουν και γι’ αυτό επικεντρώνονταν μόνο στην εκμάθηση της μεθοδολογίας και στην επίλυση των ασκήσεων.

Η διδακτική προσέγγιση αφορούσε την ενότητα:

 

Α) Των εμβαδών παραλληλογράμμου και τριγώνου.

 

Παρουσιάσαμε πώς προκύπτουν οι τύποι των εμβαδών παραλληλογράμμου μέσω προσομοίωσης.

Β) Της γεωμετρικής ερμηνείας του πυθαγορείου θεωρήματος και ποια είναι η σύνδεσή της με το εμβαδόν τετραγώνου.

Γ) Της εξίσωσης 1ου βαθμού και την έννοια της ισορροπίας.
Για τον σκοπό αυτό ζωντανέψαμε το παράδειγμα της ζυγαριάς του σχολικού βιβλίου και με κατάλληλη αφαίρεση βαριδίων  βρήκαμε τον άγνωστο ‘’x’’.

Απόσπασμα από το βιβλίο.

Βίντεο

 Η προσομοίωση και τα animation που εμπεριέχονται στις ψηφιακές παρουσιάσεις που παρουσιάσαμε  στην 11η διεθνή μαθηματική εβδομάδα και χρησιμοποιούμε στις live διδασκαλίες μας, κατασκευάζονται αποκλειστικά από την εξειδικευμένη ομάδα της e-Noesis.

Μελλοντικά σχέδια

Όλα τα παραπάνω ξεκίνησαν και προχωρούν με την υποστήριξη των μαθητών μας οι οποίοι μας δίνουν ανατροφοδότηση για τις μέχρι τώρα υπηρεσίες μας. Η ομάδα του e-Νoesis μετά από ένα χρόνο λειτουργίας της πλατφόρμας λειτουργεί αναστοχαστικά και ήδη έχει συμπεριλάβει στα άμεσα σχέδιά της την ανάπτυξη μελλοντικών εφαρμογών που θα συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση του επιπέδου κατανόησης του γνωστικού αντικειμένου και στη βελτιστοποίηση των παροχών.

Θέλεις να δεις πως λειτουργεί στην πράξη;